čtvrtek 16. května 2013

Žabinský comeback

Po loňském štafetovém fiasku si Žabáci chtěli napravit reputaci pořádáním áček. Nevím, čí nápad byl využít lesy nad přehradní nádrží Mohelno (a musím uznat, že nápad to byl výborný), ale mám tušení, že s tím měly souvislost dobré vztahy mezi mým bývalým oddílovým kolegou Petrem a Zhustou, jelikož Petr Žabinám poskytl kousek mapy (cca 15 let starý), na kterém se původně mělo běžet MČR v nočním, kdysi dávno. Ať je to jak chce, s odstupem musím říci, že terén byl velice pěkný (kombinace brněnského a vysočinského terénu se svahem k přehradě jako třešničkou na dortu), na áčka dostačující, ačkoli místy spíše letecký a mapově jednodušší.

V sobotu se běžela klasika. Až na nezvládnuté parkování by se dalo říci, že vše probíhalo dobře. Lilo, lidi byli schovaní ve stanech, taková jarní pohoda. Já jsem se zkušeně místo do elity přihlásil jen do áček, ačkoli bych se do elity pohodlně vešel. Nevím, jestli to byla chyba nebo ne, ale i přesto, že jsem na trati nasekal minimálně 4 minuty chyb, dvakrát si zavazoval tkaničky a druhou půlku trati mi nebylo od žaludku zrovna nejlépe, podařilo se mi vyhrát (i když těsně). Mapa k nahlédnutí v archivu.

Druhý den se počasí umoudřilo, parkování k nelibosti závodníků klapalo (oficiální parkoviště bylo 2 kilometry od centra), já jsem zase vyhrál (mapa zde) a aspoň jsem si domů odvezl dvě lahve vína.

Nějaké postřehy:


Na obrázku je tentýž prostor zachycený v mapě z klasiky a middlu. Asi kdyby se middle běžel na neupravené mapě z klasiky, nebylo by kam postavit sedmou kontrolu a šestka by byla na tvarově zcela odlišném hustníku, nehledě na to, že by člověk na postupu potkal jakýsi černý křížek :). Zajímavý příklad přizpůsobení mapy stavitelem (a neříkám, že je to špatně, jen mě to zaujalo).

Mapa na klasiku (ta v patnáctce) byla ne zrovna šťastně vytištěná vzhledem k tomu, že byla ze Žaketu. Trochu mě to zklamalo, nicméně vyblitost barev nevadí, horší to bylo se severníky, které byly tenčí než je zvykem a docela mi dělalo problém je najít.

Všeho moc škodí, dlouhé články jsou nuda, čili ptám se sám sebe: jaké byly tyto závody? Pěkné. Všechno fungovalo, v lese bylo hezky, tratě byly slušné, shromaždiště adekvátní. Takový standard, kdy je všechno v pohodě a člověk odjíždí spokojený, ale na druhou stranu tam nebylo nic, u čeho by se měl dostavit nějaký wow efekt nebo úžas. S odstupem času mě vlastně nenapadá, co bych pořadatelům vytkl. Možná slabý bufet a teplé pivo. Ale to jsou malichernosti a celkový dojem je pozitivní.


A já si pro příště musím před zrcadlem nacvičit nějaký inteligentní výraz a trošku vylepšit outfit, abych na vyhlášení nevypadal jako úchyl.


Žádné komentáře:

Okomentovat